söndag 11 september 2011

Nya tyger

Igår ordnade Korsholms vuxeninstitut tyg- och hobbyloppis, och självklart blev det ett besök dit. Därifrån kom jag med 3 lakan
 lite randigt collagetyg och frottétyg

och en rosa duk med vita blommor. Extra roligt att jag hittade den eftersom jag har likadant tyg i brunt och vitt från tidigare.

En kompis har tidigare tipsat mig om en tygaffär i Laihia, så jag passade på och for dit en sväng också igår. 4 nya fina trikåtyger rikare, och många europengar fattigare blev jag. Men oj så fina mössor det kommer att bli av dem. Någon som vill ha ;)

4 kommentarer:

  1. Jenny, jag beställer jätte gärna två mössor av det röd/rosa tyget med stjärnor på! En åt Maya och en åt mig! Jag har antagligen normal-stort huvud och Maya har typ 40cm omkrets som växer =) Lyckas denna beställning? :)

    SvaraRadera
  2. Absolut Cila ska jag sy mössor åt er, va kul :) Jag hör av mig när de är klara.

    SvaraRadera
  3. Föresten, får jag ändra mig? En svart med stjärnor åt mig och den röd/rosa åt Maya :)

    SvaraRadera
  4. Jodå, de går lika bra. En svart med lila stjärnor åt dej och en rosa med vita stjärnor åt Maya :)

    SvaraRadera