onsdag 24 april 2013

Dopklädsel

Vi hade dop åt vår lilla tös i helgen. Det är alltid kul att ställa till med fest, men jag tycker inte riktigt om att köpa nya (ofta dyra) finkläder som ofta bara blir använda en eller någon enstaka gång. Så denna gång blev det en riktigt billig lösning på det hela. Allt startade från denna klänning som jag köpt på loppis någon gång för 2 euro!
Min klänning före

Jag tyckte att den var lite för lång så jag klippte bort ca 10 cm nertill och fållade upp. Jag sydde en underkjol till klänningen och sydde tyll nertill. Så var min klänning klar.

Av tygbiten som jag fick från min klänning gjorde jag överdelen till Mejas klänning. Nedredelen gjorde  jag av ett par gamla jeans. Ebba hade en jeansklänning som jag köpt på loppis för ett par euro. Både hon och Meja fick blommor påsydda på sina klänningar av mitt klänningstyg.
Mejas klänning
Ebba

Så alla tre tjejer fick matchande klänningar för under 15 euro. Det som kostade mest var tyget till min underkjol.
Matchande mor och dotter

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nå tack ska du ha, men jag undrar om det inte är lite mera "snåla jag" ;)

      Radera