måndag 10 juni 2013

Från XXL til S

En (stor)skjorta kan man göra både det ena och det andra med. Det är tacksamt att använda detaljer som knäppningen, färdiga fållar och halsringningen. Jag köpte nyligen en stor herrskjorta på loppis.
XXL skjortan som var stor som ett tält på mig före jag sydde om den.

Jag klippte bort kragen och förminskade halsringningen med lite veck, klippte bort ärmarna och gjorde nya och så sydde jag förstås in den en del. Sidenband till och vips fick jag en skön och fin kortärmad tunika/klänning. Perfekta med leggings till.
Resultatet

En något ljus bild av mig, men den får duga.

2 kommentarer:

  1. What?! Ja tänkte hela tiden på din fina klänning i lördags, så harma att ja int sa hur fin den va på dig!! Att den före va en bautaskjorta gör ju den ännu häftigare! Du e bäst :):)

    SvaraRadera