måndag 10 oktober 2011

Återanvändning

Jag tycker om att sy nya saker av något gammalt. Jag går nu en handarbetskurs som just går ut på att återanvända gamla saker. Så fast det egentligen inte är något nytt för mig att återanvända så har jag blivit lite extra inspirerad nu igen. Så nu har det blivit lite sytt.

En gammal t-skjorta...

...fick bli en mössa åt mig.
 

En duk köpt på loppis blev enkelt en barnkjol.

Ett dynvar köpt på loppis blev en omlottklänning.
Mitt gamla linne blev pyjamasbyxor åt Ebba.

4 kommentarer:

  1. fantastiskt! jag som avskyr symaskiner tycker helt klart det du gör är magi! omlottklänningen va supersöt! =)

    SvaraRadera
  2. Nåmen tack ska du ha Hanna :)

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt! Speciellt det där med mössa borde jag också fixa åt mig själv.

    SvaraRadera
  4. Tack ska du ha :) Det är nog bara att gå igenom klädskåpet och se vad man inte längre använder och fundera om man kan göra något nytt av det :)

    SvaraRadera