söndag 16 oktober 2011

Första gången

De flesta som brukar sy lite mera tror jag håller med mig om att det är knepigare att sy i trikåtyger jämfört med i vanligt stumt bomullstyg. Jag har hittills inte sytt nästan något annat än mössor i trikåtyg. Jag har inte vågat mig på att sy t.ex. halsringningar i trikå, för att jag har trott att det i princip är omöjligt att få det snyggt (iallafall med en helt vanlig symaskin). Men nu, tack vare kursen jag går, har jag fått lite instruktioner hur man skall göra och vågat prova. Så hittills har det blivit två klänningar. Den ena i velour och den andra av Jonas en gammal t-kjorta. Båda med resår i hals och ärmar. Och det blev riktigt bra, om jag får säga det själv. Får hoppas att det inte bara va nybörjartur.
 Velourklänning med blommor och en fjäril påsydda

 
Jonas gamla t-skjorta...
 
 
...blev en klänning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar